Pages

Kawan



Assalamualaikum^^

Hari tak nak cerita apa pun. Just simple word ' kawan '. Pernah rasa ada seorang kawan? *Memanglah ada. HAHA^^ tapi kawan  yang sentiasa mengajak kita menuju ke jalan-Nya, tegur kita bila kita salah, melarang kita buat kejahatan, dan banyak lagilah.

Dulu masa sekolah rendah, pung pang pung pang '' kaulah bestfriend aku forever,'' ini lah itulah. Hakikatnya berkawan atas dasar apa? Tapi sejak pindah asrama masa form 2 banyak yang aku belajar. Perubahan yang sangat drastik yg jadi dalam diri aku. Aku jadi yang lebih sensitif, sentiasa nak berubah.

Ya, aku ada seorang kawan. Ex sekolah agama. Baik, lemah lembut, entah. Perwatakan yang sangat lain kalau nak dibandingkan dengan aku. Dekat situ aku makin suka kawan dengan dia. Kitorang jadi sangat sangatlah rapat. Macam macam yang aku belajar. Slow slow aku berubah, sampailah jadi aku yang sekarang. Tapi tak berubah sangat lah, ganas lagi, menyakitkan hati orang, HAHA^^

Tapi semua tu tak lama, sebab gaduh. Lama tak tegur, tak tahu kenapa, sampai bila nak tegur, rasa kekok. Masa tu form 2. Dah berapa tahun dah. Still lagi kekok. Dan yang paling pelik gila, aku tak tahu kenapa aku sayang dia sangat sangat. Ya, even aku tahu yang dia tak sayang aku macam mana aku sayang dia. Ramai orang perli macam apa je, tapi hakikatnya tak. Bagi aku diorang tak pernah rasa apa yang aku rasa. Aku pun ada perasaan kat lelaki wehh -.-'' So, aku biarkan jela diorang tu.

Tapi seronok. Kita boleh kongsi cerita, tempat kita mengadu. Even aku tak pernah cerita pun pape problem aku kat dia. Sebab ? Sebab aku memang suka simpan sorang sorang. Tapi aku suka dengar cerita dia. Aku nak jadi pendengar setia dia. Entahlah, aku sentiasa nak buat sesuatu untuk dia. Sebab dia pernah buat sesuatu kat aku dulu. Tapi aku sia sia kan. :') Sedih tak sedih, kena terima lah. Semua tu dah jadi. Tak boleh ulang. And even sakit pun hati ni, hati dia lagi sakit. Sebab? Macam macam aku buat kat dia. So, aku kena terima. Aku tak boleh putus asa untuk terus baiki friendship ni.

2013 ? Tahun ni lah tahun last aku nak betulkan balik silap aku. Tak kisahlah sakit mana, tapi aku tak boleh lupa yang aku pernah buat dia lagi sakit. In shaa Allah.

Lagi pun aku tahu ,

'' Selemah lemah manusia ialah orang yang gagal mencari sahabat, malah yang lemah dari itu ialah orang yang mensia sia kan sahabat yang di cari '' Saidina Ali 

....dan aku lah orang itu :') 





tribute : NurulHidayahGhafar

No comments:

Post a Comment